چی تربیت کردیم واقعا

ما از این شبکه های جهانی تلویزیونی داریم

یعنی تمام شبکه های دنیا رو با استفاده از اینترنت می تونیم ببینیم 

امشب داشتیم اخبار شبکه فرانسه رو نگاه می کردیم که یه بخش خبریشون در مورد سینما بود

سینما دارها می گفتن که پخش فیلم ها رو گاها بخاطر درگیرهای حین فیلم مجبورن قطع کنن

حالا این درگیری ها یا به علت زد و خورده یا اینکه مثلا بلند بلند حرف می زنن یه طوری که انگار تو خونه و رو مبل خونشون نشستن. یا اینکه چس فیل پرت می کنن و خلاصه یه جوری درگیری ایجاد میشه. حتی یه مورد صاحب سینما رفته تذکر بده گرفتن زدنش.

بعد می گفتن ما دیگه افراد زیر ۱۶ سال رو بدون همراهی یه بزرگ سال راه نمی دیم. چون دارن باعث می شن که کسایی که سینما دوست هستند ترجیح بدن تو خونه بمونن.

و من اون لحظه برای بار چند صد هزارم چقدررررر خوشحال شدم که بچه ایی ندارم. از فکر اینکه افراد جامعه آینده رو بچه هایی تشکیل می دن که حتی بدوی ترین نکات رو خانوادشون یادشون نداده قلبم می گیره.


ما تو شرکت تو یه سالن بزرگ هستیم که بهش اپن اسپیس می گن، همون فضای باز خودمون. بعد ۴ تا در به این سالن باز میشه. خیلیییی وقتا می بینی یکی میاد تو سالن بدون این که سلام کنه یعنی دقیقاااا عین یک گاو (بیچاره گاو البته) بابا لامصب دیگه سلام کردن که از اولیه اولیه ترین نکات تربیتیه، آدم می مونه کی این آدمها رو تربیت کرده. من اکثرا بلند جوری که بشنون می گم واقعا سطح تربیت انقدر نزول پیدا کرده که یاد نگرفتن وارد یه سالن دیگه می شن سلام کنن و غالبا طرف پا به فرار می زاره. 

واقعاااا آدم متاسف میشه. این ها رو کنار با سر و صدا چیزی نوشیدن یا خوردن، با دهن پر صحبت کردن با تلفن یا فرد دیگه ایی و.... هزار تا چیز دیگه رو اضافه کنید. دیگه اینکه موقع غذا نباید سرمون عین مرغ بالا و پایین بره و باید فقط دست قاشق رو به سمت دهان ببره رو فاکتور می گیرم یا پاک کردن مرتب دهان موقع غذا خوردن. 

خدا عمر با عزت بده به پدر و مادرم و تمام والدینی که نکات اصلی تربیت فرزند رو لا به لای لوس کردنهای بیخودی از یادنبردن و نمی برن.

و من الله التوفیق

برم بخوابم من


نظرات 11 + ارسال نظر
آرزو جمعه 1 اردیبهشت 1402 ساعت 12:34 http://reymond.blogfa.com

سلام
چقد خوشحالم میبینم کسی به آداب اهمیت میده. الان مد شده به آداب میگند محدودیت!! به ادب هم میگند: بسته بودن!!

سلام به روی ماهت
خوش اومدی
ممنون از اینکه نظر دادی
راستش محدود بودن و بسته بودن با نظر هزار برابر بهتر از ..... بودنه. حقیقتا که ارزشهامون دارن نابود می شن

مرضیه چهارشنبه 30 فروردین 1402 ساعت 10:20 http://Fear-hope.blogsky.com

گریم گرفت وقتی بهم گفتی مادر خوبیم....
مرسی ازت عزیزم

البته که مادر خوبی هستی، هیچ وقت شک نکن، هیچ وقت
نه تنها مادر خوبی هستی بلکه همسر نمونه ایی هم هستی، فقط یکم باید بیشتر به خودت فضا بدی و اعتماد به نفس داشته باشی
من منتظر جواب دورکاریت هستم، برات بهترینها رو از خدا می خوام

پیشاگ دوشنبه 28 فروردین 1402 ساعت 09:39

یکی از بزرگترین دلیلام برای بچه دار نشدن اینه که خودم درست تربیت نشدم و مطمعنم نمیتونم یکی دیگرو تربیت کنم
تربیت نه صرفا اموزش ادب و اخلاق
حتی اینکه نتونم به بچت شاد بودن ف لذت بردن از لحظه، عزت نفس و و و و رو یاد بدم و پرورشش بدم به نظرم حق ندارم بچه دار شم
چون یه ادم بیمار دیگه رو فقط بزرگ میکنم و تمام

دقیقا درست می گی پیشاگ جانم
متاسفانه ما با اینکه خیلی از خصوصیات اخلاقی و اداب اجتماعی رو داریم اما در نهایت خیلی از خصایصی که گفتی رو نداریم و حقیقتا بهتره که اینو ادامه دارش نکنیم
من خودم واقعااااا می دونم که خیلی نقص دارم و نمی تونم و صلاحیت تربیت یه بچه بی گناه رو ندارم

مرضیه دوشنبه 21 فروردین 1402 ساعت 10:22 http://fear-hope.blogsky.com

میدونی میخوام اعتراف کنم گاهی از شدت بار مسئولیتی که بابت تربیت و آینده دو تا بچم روی شونم احساس میکنم به جایی میرسم که غبطه میخورم به اونیکه این مسئولیت رو نداره.
من برای داشتن فرزند خیلی به درگاه خدا التماس کردم، الان که دو تا دسته گلش رو دارم به قدری از بابت آیندشون و مسئولیتی که برای تربیتشون روی شونه من هست (در شرایطیکه از نظر تربیت فرزندان با همسرم تفاهم نداریم) احساس تشویش بهم دست میده که میگم اونیکه بچه نداره یا اصلا مجرده راحتتره.
سال نوت هم مبارک دوست خوبم.

ممنون از پیامت عزیزم
می فهممت با تمام وجود
همین بار مسئولیتشه که منو به وحشت می ندازه
به نظرم وظیفه پدر و مادر آموزش اصول اولیه تربیت و زندگیه. بچه وقتی خودش عقل رس شد باید با اختیار تام بتونه در مورد دین و روش زندگیش تصمیم بگیره.
به نظرم کمی به همسرت اعتماد کن و بزار بار این مسئولیت یکم از رو شونه هات کم بشه
بعدم تو یکی از بهترین مادرهایی هستی که دور و برم می شناسم
فقط یادت بشه عشق بین پدر و مادر خیلیییی مهمه برای بچه ها از لحاظ روانی

غ‌زل دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 14:08 https://myego.blog.ir/

خوب دیگه عزیز جان بیدار شو
سال نو شده
بیا روبوسی کنیم

سال نوت مبارک ویرگول قشنگم

نه بزار بخوابمممممممم
روی ماهت رو می بوسم
سال نوت مبارک

سارا دوشنبه 7 فروردین 1402 ساعت 08:48 http://15azar59.blogsky.com

بچه های الان که نمیشه اصلا باهاشون حرف زد خودشونم بخوان حرف گوش بدن والدین بسیار بی ادب و پرخاشگری دارن کوچکترین مخالفتی با حرف یا عملشون مساوی با بدترین فحاشی ها و بی ادبی ۶ا هست متاسفانه بخصوص دختر خانمها انگار هر چی بی ادبانه تر رفتار کنن متمدن تر محسوب میشن حیا و حجب و احترام کوچکتر بزرگتری که دیگه اصلا ....ظاهرا این رفتارهای عجیب غریب توی همه جوامع رشد داشته

دقیقااااا
انگار هر چی بی ادب تر و بی پرستیژ تر با کلاس ترن
نمی دونم کی اینو مد کرده خدا و کیلی

لیلی پنج‌شنبه 3 فروردین 1402 ساعت 22:38 http://Leiligermany.blogsky.com

نمی دونم مادرهای ما چطوری بهمون می گفتن که گوش میدادیم؟ آخه چرا من با نرمی و تشویق میگم فایده نداره چون دلشون نمی خواد

چی بگم والا
فکر کنم مامان های ما با نرمی و تشویق حرف نمی زدن باهامون که می فهمیدیم

فاطمه دوشنبه 29 اسفند 1401 ساعت 08:49 http://Ttab.blogsky

سلام عزیزم خوبی؟باورکن مادرهای بهتری هم هستن،مثلا دیدم بعضی مادرها جدیدابچه هاشونو کلاس شاهنامه خوانی یافن بیان میذارن وامثال اون.
حالابگذریم.سال نوت مبارک.ماچ وموچ ،سال خوبی درانتظارت باشه الهی

اون که صد در صد
من در کل گفتم
سال نوت مبارک عزیزمممممم، همچنین برای شما

مینا یکشنبه 28 اسفند 1401 ساعت 08:10

البته روانشناسی نوین میگه این نسلی ک الان ما هستیم و هی بهمون گفتن سلام کن ،صورتتو صبحها بشور ،سرتو بالا پایین نبر، این کارو نکن اون کاروبکن و اسم همه این پکیج کنترل رو هم گذاشتن تربیت ،،باعث شده ما استرسها و فشار های روانی و ترس از قضاوتهامون بیشتر باشه و تو زندگی لذتمون کمتر بشه،،،بعنوان والدین ی کودک ٦ ساله ،ک خیلی از این تذکرها رو نمیدم و شاید ی روزی ی ادمی ک البته بچه نداره منو قضاوت میکنه ک کوتاهی کردم اینو نوشتم ک بدونید ممکنه اون والدین ب امید روزایی ک برای بچشون بهتر بگذره این تذکرات رو ندادن ،،،

ممنون از نظرت اول از همه
ولی به نظرم تربیت صحیح نباید با تذکرات بیهوده اشتباه گرفته بشه
آداب اجتماعی صحیح برای هر انسانی لازمه
مسلما ما با خیلی از تذکرات بیهوده بزرگ شدیم که واقعا باید از اونا دوری کرد، مثل جواب بزرگتر رو ندادن که به نظرم سن و سال ملاک احترام نیست، بلکه احترام باید گذاشته بشه تا دیده هم بشه

لیمو دوشنبه 22 اسفند 1401 ساعت 07:54 https://lemonn.blogsky.com/

متاسفانه جدیدا خصوص توی نسل جدید، گرفتن حق و رک بودن جاش با بی شعوری عوض شده و بدتر از همه اینکه همون پدر و مادری که قبلا از بچه دیگران ایراد میگرفتن الان از بچه شون تعریف هم میکنن!

دقیقا درست می گی
رک بودن واقعا هیچ منافاتی با مودب بودن نداره
عیب بچه های مردم راحت تر دیده میشه اخه

رها پنج‌شنبه 18 اسفند 1401 ساعت 17:43 http://golbargesepid.parsiblog.com

فقط میخام تاکید ویژه کنم برخی عزیزان ... یدن با این بچه تربیت کردنشون...
با پوزش از عزیزان مودب نویسنده و خواننده ی این پست جای سه نقطه کافیست یک ر اضافه کنید
اما حتی جایگذاری این حرف در جای خالی عمق فضیحت این ریدینگ! را نشان نخواهد داد

اصلا کاش کامل می ندشتی کلمه رو که حق مطلب ادت بشه
واقعاااا که عمق فاجعه رو نشون نمی ده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد