مهمانی به خاطر صاحبخانه یا غذا

آقا یه سوالی 

الان داشتم جواب کامنتم رو تو وبلاگ فاطمه جان می خوندم یه دفعه واسم سوال شد اصلا

شما براتون مهمه وقتی می رید مهمونی غذا چی باشه؟ یا نه فقط برای دیدن صاحبخونه می رید و اصلا براتون املت یا کباب فرقی نمی کنه؟

من خودم به شخصه دروغ چرا غذا برام خیلیییییییی مهمه.اصلا به عشق غذامی رم مهمونی، غذا و خوراکی

دیدن صاحبخونه هم برام کم اهمیت نیست ولی خوب غذا هم برام مهمه

برای همین هر وقت کسی میاد خونمون بهترین سعی رو می کنم تا خوشمزه ترین ها رو آماده کنم. حتی برای خودمون دو تا هم همینه ها. من هیچ وقت غذا رو با قابلمه سرمیز نمیارم.همیشه سر میز ظرفهای خوشگل می زارم ‌و غذا رو سعی می کنم به خوشگلترین حالت بیارم سر سفره. 

معلومه چقدر شکموام نه 

نظرات 14 + ارسال نظر
فاطمه دوشنبه 30 فروردین 1400 ساعت 05:28 http://Ttab.blogsky.com

سلام
من اگه بدونم وسع صاحبخونه همینه که عیب نداره غذای ساده بذاره مثل خانوم مسنی باشه یازن بارداری باشه که آشپزی براش سخته ولی خوشحال میشم عذاهای رنگارنگ سرسفره ببینم .مخصوصا اوناروبادستپخت خودمم تست میکنم.مثلا قیمه اون این طعمیه مال من اون طعمیه تفاوتش برای چیه
اگه سوپ هم بذارن سرمیزیعنی به نظرم تحویلمون گرفتن.خیلی سوپ دوست دارم .

عزیزمممم چه جالب که سوپ دوست داری
من بیشتر طرفدار آشم.
خوب واقعا خانوم مسن یا باردار املتم هم درست کنن واقعا زحمت کشیدن و توش بحثی نیست ولی خوب در غیر این دو حالت هیچ عذری موجه نیست

آتشی برنگ اسمان یکشنبه 29 فروردین 1400 ساعت 14:43

من چون عااااشق مهمونی ام اگه نون پنیر هم بدن میخورم ولی خب مسلمه ک غذا برام مهمه مخصوصا بدغذا هم هستم
من خودم هم غذا رو تو دیس سرو میکنم و سر میز میزارم برای چهارتایی مون

وای منم بدغذام و هر چیزی نمی خورم. بیچاره صاخبخونه چه کار خوبی می کنی، به نظرم اهمیت دادن به خودمون واقعاااااا مهمه

امیررضا یکشنبه 29 فروردین 1400 ساعت 07:04 http://itedge.blogfa.com

فکر کنم اصلا دروغ باشه کسی بگه برام مهم نیست
منم واسم مهمه که غذای خوب و تزیین شده بخورم حالا اگه دو سه نوع باشه که عالی میشه

بله، هر چی بیشتر بهتر
ولی من خودم از اونام که اگر صد نوع هم غذا باشه فقط از یکی می خورم، نمی دونم چرا واقعا

غ ز ل شنبه 28 فروردین 1400 ساعت 18:42 https://life-time.blogsky.com/

آخه عادت کردیم بریم مهمونی و یک غذای خوشمزه بخوریم
نمیشه بهش فکر نکرد
البته که وقتی میری واسه خوش گذروندن دوست داری همه چیز دلچسب باشه خصوصا خود میزبان

دقیقااااااا، اصلا اصل کار غذاست
صد در صد ادم به روی خوش کسی می ره مهمونی واقعا. من مدتهاست کسایی که دوستشون ندارم رو حالا به هر دلیل حذف کردمشون. اینطوری اون تعداد انگشت شماری که می مونن رو واقعا دوست دارم و از رفت و آمد باهاشون لذت می برم

ماری جمعه 27 فروردین 1400 ساعت 01:58 http://maral-memories.blogfa.com/

یه چیز بدجنسانه بگم ؟؟؟ آشپزی من و همسرم از تقریبا همه ی دوستانیکه اینجا داریم بهتره . یعنی با اختلاف زیاد بهتره . در نتیجه من امید زیادی به غذا ندارم وقتی مهمون میرم !ولی طبیعتا وقتی میبینم چقدر زحمت کشیده ن ازینکه برامون ارزش قائلن ذوق میکنم.
یه چیز بدجنسانه تر دیگه بگم ؟ یه دوست دیگه ای داشتیم که البته ازین شهر رفتنو و دیگه ندیدیمشون . وضع مالیشون هم خیلی خوب بودا . خود شوهره فکر کنم به اندازه ی جفت ماها درآمد داشت . ولی همیشه ی خدا غذا کم بود سر میز . یعنی امکان نداشت به هرنفر بیشتر از یه کفگیر برنج برسه ! درنتیجه از شرمندگی همون یه کفگیرم نمیکشیدیم ! مثلا دو تا خانواده معمون دعوت میکرد فکر کنم چهارتا پیمانه برنج دم میکرد کلا...من آدم شکمو و پرخوری نیستم ولی همهش با خودم میگفتم خوب مگه مرض داری مهمون دعوت میکنی آخه؟!
من این مرض رو هم دارم که سر هر دعوتی یه چیز جدید م درست کنم . یا اگه مهمون بچه داره حتما یکی دو تا چیز مطابق سلیقه ی بچه ها باشه یا اگه دیگه سلیقه ی طرف دستم باشه حتما حتما یه غذای زمان بر ِ پردردسر براش درست کنم که خوشحال بشه !

ای جونممممممم
بچه ها خیلی مهم هستند واقعا
منم همیشه می پرسم از پدر و مادر که بچه چیزهایی دوست داره که حتما حداقل یک موردش رو آماده کنم.
انقدررررررر بدم میاد غذا کم باشه که نگو. اصلا وحشت می کنما. من خودم اگر دو تا مهمون داشته باشیم که با خودمون میشه ۴ تا حتما ۷ تا پیمونه برنج می زارم، می گم بمونه آخرش بعدا هم میشه خورد، فقط کم نیاد

نسترن پنج‌شنبه 26 فروردین 1400 ساعت 18:21 http://second-house.blogfa.com/

من خیلی برام مهم نیست وقتی مهمونی میرم ولی وقتی مهمون دارم تماااام تلاشم میکنم غذام خوشمزه بشه و خوراکی های خوشمزه بیارم
ولی خب جایی برم مزه غذا خوب نباشه تو ذوقم میخوره

منم واقعااااا وقتی مهمون دارم همه تلاشم رو می کنم که همه چیز عالی باشه و بالطبع دوست دارم وقتی مهمونی هم می رم همینطوری باشه.
والا تو ذوق خوردنم داره

parinaz پنج‌شنبه 26 فروردین 1400 ساعت 08:20 http://parinaz95.blogfa.com

من برام مهمه که برای پخت غذاش وقت و سلیقه گذاشته باشه.
لازم نیست چجند جور غذا درست کنه یا غذای جدید و خارقالعاده ای درست کنه
یه غذایی در خور مهمون و خوشمزه

منم همینطور
برام اصلا مهم نیست یه جور باشه یا چند جور ولی خوب دقیقا مثل خودت باید در خوشمزه باشه غذا و در خور مهمون

سارا پنج‌شنبه 26 فروردین 1400 ساعت 06:12 http://15azar59.blogsky.com

برای من با توجه به شرایط مهمه اگر بدونم و بشناسم جاییکه مهمانی میرم ادم نظیف و تمیزی نیست هیچ دلم نمیخواد به صرف خوراکی یا نوشیدنی برم صرفا دیدن روی ماه اون شخص کافیه ولییییی اگر غیر از این باشه هم غذا مهمه هم شخص ....آماااا من انقدر خوشم میاد قابلمه رو بیارم سر میز یا سفره بخصوص اگر اش یا سوپ باشه برای همین خونه کسی مهمونی برم دوست ندارم اش و سوپ بخورم چون با ظرفای خاص میارن سر میز و حس میکنم طعمش از بین میره

چقدر نظرت در مورد آش و سوپ جالب بود
الان که دقت می کنم می بینم واقعا کشیدن آش از سر قابلمه یه کیف دیگه ایی داره
وای آره منم خونه آدمهای شتله شلخته و کفیف دوست ندارم چیزی بخورم

میترا چهارشنبه 25 فروردین 1400 ساعت 20:38

اصلا آیه داریم در این مورد ...
ماتازه زنگ میزنیم و نظر درمورد غذاهای مورد علاقمون میدیم
البته بگم که اصلارابطه با غیرخانواده یعنی غیر خواهر و برادر نداریم

بله بله کاملا درست می فرمایید
وای آره وقتی آدم بتونه نظر بده ما هم دریغ نمی کنیم اصلا
ما که اینجا خانواده مون در دسترس نیست فقط دوستهامون هستند که اونم از انگشتهای یگ دست کمترن

فرزانه چهارشنبه 25 فروردین 1400 ساعت 12:04

منم غذا واسم مهمه . بالاخره آدم مهمونی میره هم واسه دور هم بودن و خوش گذروندن و هم یه غذای خوب خوردن

والا همینو بگو. خود شخص به کنار، غذا هم جای خاصی در قلب ما داره

لاندا چهارشنبه 25 فروردین 1400 ساعت 09:14

منم خیلی برام مهمه غذا چی باشه
حالا نه اینکه بگم کلی غذای متنوع میخوام و اینا، ولی غذاهه خوشمزه باشه و خوب سرو بشه.
خودمم همیشه سعی می کنم ذائقه مهمونم رو در نظر بگیرم تا غذامو دوس داشته باشه و چیدمان و بقیه چیزا هم خوب باشه

ای جانم مامان کوچولو
نه والا منم چند جور غذا رو نمی خوام همون یه دونه باشه ولی خوشمزه و مرتب باشه
منم همینطور عین خودت برام مهمه چیزی درست کنم که مهمون دوست داشته باشه

خانمــــی چهارشنبه 25 فروردین 1400 ساعت 05:21 http://dar-masire-zendegi.blogfa.com/

دروغ چرا برای من فقط قرمه سبزی مهمه .. بود خوبه نبود تحویلمون نگرفتن

ای شکمو پس شنبه بیا خونه ما، قورمه سبزی می خوام بپزم
من البته قورمه سبزی رو با برنج زعفرونی و سالاد می خوام. گفته باشم

پیشاگ چهارشنبه 25 فروردین 1400 ساعت 05:02

من ناراحت نمیشم اگر حتی یه نوع غذا از نوع ساده جلوم بذارن
ولی وقتی چن مدل غذا رنگانگ و جدید رو سفره باشه کلی هیجان زده میشم یا واسه بعضی مهمونیا که میدونم از این خبراست کلی ذوق دارم
در کل من واسه لباس پوشیدن خودم تو مهمونی بیشتر ذوق دارم تا غذا

منم ناراحت نمی شم اگر یه غذا باشه، واقعا برام مهم نیست
چیزی که مهمه اینه که من برای طرفم مهم باشم. می دونی می شه یه ماکارونی ساده رو هم خیلی قشنگ آماده کرد. از اینکه بهم احترام گذاشته بشه و برام وقت صرف بشه لذت می برم. وای آماده شدن رو که نگوووووووو خیلی کیف داره. ولی خوب غذا هم مهمه

محدثه چهارشنبه 25 فروردین 1400 ساعت 04:14

والا اگر بگم نه، درست نگفتم. من کلا وقتی مهمونی باشه دوس دارم اول تا آخر خوش بگذره . از لباس آماده کردنم ذوق دارم و اینکه اون خونه حس خوبی بهم میده. غذا فرق نمیکنه چی باشه ولی برام مهمه خوشمزه باشه . مثلا من قیمه و قورمه میخورم ولی گوشتش رو دوست ندارم، اکثر مهمونی هام همینه.. خوشمزه باشه گوشت نمیخورم مواد دیگه رو میخورم. مخلفاتش هم دوس دارم با چای... برای خودم هم مهمون بیاد تمام سعی ام میکنم غذاها خوشمزه و وسایل پذیرایی تکراری نباشه و به همه خوش بگذره

دقیقا درست می گی
کاملا همه چیز رو دقیق توضیح دادی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد